Jesle Praha 6
Agata Čadková
Agata Čadková
supervizor programu jeslí
Duhovka je místo, kde se ke každému, a to jak k dítěti, tak i k dospělému přistupuje s respektem a důvěrou. V Duhovce mám ráda přátelskou atmosféru, ve které mohu sdílet své nápady a společně s kolegy tvořit a vylepšovat naši třídu. Je pro mě důležité, že mohu pracovat v místě, ve kterém se uplatňují hodnoty jako sebeúcta, laskavost a spolupráce. Přináší mi radost, že to vše můžeme předávat dětem a tím přispívat k jejich harmonickému vývoji.
Helen Fell
Helen Fell
anglická učitelka
V Duhovce pracuji nesmírně ráda nejen proto, že nabízí krásné a klidné prostředí, ale klid je tu cítit
také uvnitř lidí, kteří v Duhovce pracují, a ve vztazích mezi nimi. Nesetkáte se tu s běžnou mentalitou
negativity a vzájemného obviňování, jichž jsem byla svědkem jinde. Problémy se komunikují a řeší
otevřeně a zúčastnění se soustřeďují na daný problém, nikoli na konkrétního jednotlivce. Stejný
přístup se uplatňuje v celé školce a díky tomu v ní vládne pozitivní atmosféra.
S malými dětmi pracuji už od svého přesídlení do Prahy v roce 2012. Moje práce mi byla skvělou
přípravou na vlastní mateřství. Jako máma dvou malých kluků jsem nabyla vědomí sama sebe i
dostatek zkušeností k tomu, abych dokázala zůstat klidná i v situacích, kdy kolem mne klid rozhodně
nevládne.
V roce 2015 jsem úspěšně absolvovala Montessori výcvik učitelů předškolního vzdělávání pod
hlavičkou AMS. Kromě toho jsem získala bakalářský titul v oboru interiérového designu a díky tomu,
že jsem devět let byla majitelkou čajovny, komunitního centra a divadla s názvem A Maze in
Tchaiovna, naučila jsem se sledovat vzorce lidského chování, vytvářet nové systémy a navrhovat
řešení.
Cecilia Horáček
Cecilia Horáček
anglická učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Rozhodla jsem se pracovat v Duhovce, protože vychovává a oceňuje jedinečnou osobnost každého dítěte a umožňuje mu objevovat a učit se způsobem, který je mu vlastní. Při návštěvě školy jsem si všimla, že klidné prostředí znamená, že každé dítě má prostor být viděno a slyšeno. Těším se, až uvidím, kam je zavede jejich mysl, a uvidím, jak se jejich osobnosti rozvíjejí! Třída je pro děti, velikost nábytku a uspořádání je vytvořeno speciálně pro ně, což znovu potvrzuje, že ony jsou to, co je důležité. Jsem nadšená, že mohu pracovat v prostředí, které je navrženo tak, aby vynikla samostatnost dětí.
Co mi v mé práci pomáhá
Jako dobrovolnice v české škole ve Skotsku znám náročnost (a zábavu!), kterou přináší komunikace s dětmi ve věku 1.5 - 9 let z česko-anglického bilingvního prostředí a asistence v hodinách výtvarné výchovy na základní škole.
Pečovala jsem jako chůva o děti, které navštěvovaly montessori školu a vím, jak se dá montessori implementovat v domácím prostředí.
Vyrůstala jsem v neuvěřitelně kreativní rodině, kde hudba a umění hrály v mém životě a vzdělávání důležitou roli. Nedávno jsem dokončila studium výtvarného umění na univerzitě v Edinburghu.
V Duhovce jsem se začala vzdělávat v praktickém uspořádání a praxi montessori třídy.
Eliška Klinerová
Eliška Klinerová
česká učitelka
Duhovka je pro děti místem, které reaguje na jejich individuální potřeby, podporuje autonomii a vnitřní motivaci. Díky pečlivě připravenému prostředí a speciálním pomůckám se děti učí prostřednictvím smyslových zkušeností, rozvíjí své motorické dovednosti a zažívají pocit vlastní kompetence, což napomáhá k upevňování jejich sebedůvěry. Interakce s kamarády v různých věkových kategoriích podporuje sociální dovednosti dětí a empatii. Přístup uplatňovaný v Duhovce pohlíží na vývoj dětí komplexně a umožňuje jim růst v bezpečném a předvídatelném prostředí, s respektem k jejich individuálním potřebám i zájmům.
V rámci svých občasných výpomocí v Duhovce už jsem měla šanci vidět tu několik dětí vyrůst z nováčků v batolecí třídě v předškoláky. Tato zkušenost je pro mě zásadní, jelikož skrze ni můžu vnímat, jak se hodnoty a přístup odráží nejen v dovednostech, ale i osobnosti dítěte a rozvoji jeho vlastních zájmů a kompetencí.
Zatím ještě studuji, a to v posledním ročníku oboru Psychologie na Filozofické
fakultě Univerzity Karlovy. Už když jsem se hlásila na školu, věděla jsem, že mou specializací bude vývojová psychologie a práce s dětmi. Právě k tomu jsem si postupně nacházela další cesty – absolvovala jsem kurzy zaměřené na vedení krizových rozhovorů s dětmi, zvládání vzteku a třeba i úvodní kurz k metodě Neuro-vývojové stimulace zaměřené na podporu psychomotorického vývoje dětí. K tomu vedu dětské kurzy lezení na umělé stěně, a v posledním roce jsem se rozhodla rozšířit si vzdělání studiem Speciální pedagogiky.
Zuzana Krejčí
Zuzana Krejčí
hlavní učitelka třídy
S Duhovkou jsem se seznámila nejdříve jako rodič, když jsme ji pro našeho tehdy dvouletého syna vybrali jako školku, která nabízela všechno, co pro nás bylo důležité - respektující přístup, Montessori výuku, bilingvní česko-anglické prostředí, každodenní prostor pro volnou hru na zahradě či stravu bez sladkostí. Duhovka naše očekávání zcela naplnila a navíc si nás získala vřelou atmosférou a esteticky krásným prostředím. Z mé současné pozice učitelky ale za největší přednost Duhovky považuji upřímnou snahu přizpůsobit program co nejvíc rozvoji dětí a jejich potřebám v daném věku. Některá rozhodnutí dokonce na první pohled nemusí vypadat zcela atraktivně, ale rodiče si mohou být jisti, že děti jsou v Duhovce vždy na prvním místě.
Po narození syna jsem se začala intenzivně zajímat o respektující a montessori přístup k výchově a svět batolat mě vtáhl natolik, že jsem se rozhodla změnit práci a stát se nejdřív chůvou a poté učitelkou nejmladších dětí. Z mé předchozí kariéry mi pomáhá znalost cizích jazyků a mezinárodního prostředí i dlouhodobý zájem o další vzdělávání a seberozvoj. Dětem se snažím předávat hodnoty, na kterých mi záleží i jako rodiči, a stejně jako ony se v práci každý den učím něco nového.
Mám vysokoškolské vzdělání humanitního typu zaměřené na cizí jazyky a jejich výuku. Plynně mluvím anglicky, německy a čínsky a mám základní znalost polštiny. Jsem akreditovaná chůva s praxí v dětské skupině pro děti do čtyř let a absolvovala jsem kurz respektující výchovy a přednášky na téma Montessori 0-3 roky. Při práci mi také pomáhají zkušenosti z montessori pracoven pro nejmladší děti a jejich rodiče.
Školka Praha 6 - Modrá třída
Klára Hannová
Klára Hannová
hlavní učitelka třídy
zástupkyně ředitelky
Veronika Janoušková
Veronika Janoušková
česká učitelka
Duhovka je skvělé místo pro svobodný a respektující přístup ke vzdělávání bez zbytečného stresu a tlaku na výkon. Připadá mi, že děti jsou zde doopravdy šťastné,v bezpečném prostředí s učiteli, kteří se jim plně věnují. Mohou se tak rozvíjet svým tempem a zároveň se mimochodem učí hodnotám jako je respekt k ostatním, samostatnost, úcta a laskavost.
Při práci nejvíce čerpám ze zkušeností dlouholeté praxe učitelky, ale také mě nesmírně obohacují a inspirují kolegové, moje vlastní děti i děti, které vyučuji. To je důvod, proč mě práce s dětmi tolik naplňuje a baví.
Anna Krumpová
Anna Krumpová
odpolední učitelka
Proč jsem si vybrala Duhovku
V Duhovce je příjemné prostředí, děti se tu rozvíjejí podle svých potřeb a naučí se samostatnosti a spolehlivosti. Najdou si zde nové kamarády a kamarádky. Kolektiv učitelů je velmi přátelský. Nemusím se bát se na cokoliv zeptat. Těším se na školní rok!
Co mi v mé práci pomáhá
Myslím, že nejvíce mi pomáhá to, že jsem studovala na Univerzitě Karlově na pedagogické fakultě obor Učitelství pro mateřské školy. Měli jsme mnoho praxe a dokonce jsme mohli i navštívit jednu alternativní mateřskou školu. Já si vybrala právě Montessori.
Albert Josef Lipscombe
Albert Josef Lipscombe
anglický učitel
Školka Praha 6 - Zelená třída
Hana Černichová
Hana Černichová
hlavní učitelka třídy
Duhovka má dlouholetou tradici a je jedna z prvních Montessori institucí v České republice.
Prošla jsem s Duhovkou společnou cestu od jejího zrodu, formování profesionálními americkými Montessori lektory, až po její současnost, kdy nabízí ucelený vzdělávací program od 18 měsíců až do 19 let - “od batolat až po maturitu”.
Jako člověk s pedagogickým vzděláním a dlouholetou praxí oceňuji formu, jakou Duhovka vytváří pozitivní prostředí pro rozvoj dětí ve všech oblastech, …od matematiky, jazyků, uměleckých oborů, až po sociální interakce s okolním světem a společností.
Pedagogické vzdělání s nástavbou pro výuku dětí v předškolním věku 3 - 6 let, praxe v Anglii a následně zaměření a studium Montessori pedagogiky zakončené mezinárodním American Montessori Society certifikátem mi poskytují obrovskou základnu pro práci hlavního učitele v Duhovce.
Kristina Jančová
Kristina Jančová
česká učitelka
Jana Křížová
Jana Křížová
odpolední učitelka
V Duhovce jsem ráda proto, že zde panuje velice klidná a přátelská atmosféra. Děti zde mají možnost se rozvíjet v mnoha různých směrech a přistupuje se k nim s respektem.
Při práci mi pomáhá má zkušenost s prací s dětmi jak u nás, tak v zahraničí. V USA jsem se starala o děti jako AuPair. V Thajsku jsem vyučovala anglický jazyk děti v mateřské škole. Díky tomu jsem měla možnost vidět, jak přistupují k výchově dětí v různých zemích a jaký to má vliv na jejich chování a vývoj.
Madison McCausland
Madison McCausland
anglická učitelka
Duhovka je pro děti skvělá, protože jim skýtá prostředí, ve kterém si mohou samy osvojovat
dovednosti důležité pro život. Dostávají-li děti úkoly, které vyžadují jejich samostatnost, pomáhá jim to zamýšlet se nad problémy a hledat jejich řešení. Škola poskytuje dětem v případě potřeby podporu,
avšak povzbuzuje je k samostatnosti.
Nedávno jsem ukončila univerzitní studia, během nichž jsem absolvovala kurs Růst a motorický vývoj
člověka, díky němuž lépe rozumím, jak dítě roste a jak se s rostoucím věkem mění jeho motorické
schopnosti. Pracovala jsem rovněž v oblasti sociální péče, kde jsem měla možnost rozvíjet nejen své
komunikační dovednosti, ale také soucit a trpělivost. S dětmi pracuji již celkem 10 let a na práci
v Duhovce se moc těším.
Školka Praha 1 - Cihelná třída
Mike Burgess
Mike Burgess
anglický učitel
Moje napojení na přírodu kolem mě, to, že si udržuji zdravou mysl a tělo a nikdy si neberu věci osobně jsou životní zkušenosti nebo praktiky, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomáhají. Umím si zařídit dostatek času na své vlastní vášně, potřeby a koníčky, což ze mě udělalo vyrovnanějšího člověka, lepšího učitele a kolegu.
Terezie Gregorová
Terezie Gregorová
odpolední učitelka
Na Duhovce se mi líbí její přátelské prostředí. Je to místo, kde se cítím dobře a věřím, že tak to vnímají nejen zaměstnanci, ale i děti. Je to místo vzájemné úcty a respektu ke každému, čehož si na Duhovce moc vážím.
Při práci s dětmi mi asi nejvíce pomáhá moje vlastní cesta sebepoznání. Člověk může druhým předat to, co se sám naučí a čím si v životě projde. Věřím tomu, že právě i díky tomu mám pro děti porozumění a můžu jim tak být lepším průvodcem na jejich vlastní cestě.
S prací s dětmi mám zkušenost z praxí při studiu logopedie. Naučila jsem se díky tomu k dětem přistupovat více individuálně, respektovat osobnost každého dítěte a hledat kreativní způsoby k dosáhnutí určitého cíle. Velkou zkušeností pro mě byl i tříletý pobyt v USA, kde jsem studovala na škole zaměřené na leadership a osobní rozvoj.
Martina Perry
Martina Perry
hlavní učitelka třídy
Na Duhovce se mi líbí, že tvoří komunitu lidí s otevřenou myslí a srdcem. Komunikace je zde založena na vzájemném respektu a všichni máme šanci růst, učit se jeden od druhého a pracovat na sobě. To platí nejen ve vztazích mezi dospělými, ale také ve vztahu k dětem. Respekt k jedinečnosti každého z nás je do života cenným darem a zkušeností. Duhovka tvoří živé těleso, které se neustále proměňuje a vyvíjí. Díky úžasnému kolektivu je radost chodit do práce :-)
Při své práci s dětmi využívám nejvíce AMS Montessori výcvik, ale také své studium filosofie. Obojí mě naučilo sebereflexi, neustále si klást nové otázky a hledat na ně odpovědi. A možná nejcennější zkušeností je pro mě výchova svých vlastních dětí. Jsou pro mě těmi nejlepšími učiteli :-) My učíme děti a ony učí nás...a přitom se snažíme být jim dobrými průvodci na jejich jedinečné cestě.
Barbora Rakušanová
Barbora Rakušanová
česká učitelka
V Duhovce jsem od jejího založení. Díky své filozofii přitahuje lidi, kteří chtějí od života přesah a
hloubku, neustále na sobě pracují, vzdělávají se ve svém oboru a jsou otevření novým výzvám.
Montessori principy jsou základním pilířem Duhovky, patří mezi ně zejména respektující komunikace
a úcta k druhému, umění vyjádřit své potřeby, pojmenovat své pocity a emoce či podpora dítěte na
jeho cestě v objevování okolního světa v připraveném prostředí.
Při provázení dětí čerpám ze studia střední pedagogické školy, z Montessori kurzu ČR a
mezinárodního výcviku American Montessori Society. Ráda čtu knihy o Montessori a o výchově dětí.
Inspiraci čerpám také ze svého studia na taneční konzervatoři Duncan Centre i absolvování
nejrůznějších seminářů z oblasti umění a osobního rozvoje.